Publisher Theme
Iā€™m a gamer, always have been.

Berita: Puppet Warp Fungsi Baru Photoshop CS5

7

Puppet Warp – adalah satu fungsi baru yang tiada yang seumpamanya di dalam mana-mana graphic editor yang lain.

Pada kali yang seterusnya, saya akan tunjukkan sebuah fungsi yang lain yang jika digunakan secara gabungan dengan Puppet Warp ini, akan menghasilkan kreativiti yang tiada bandingnya.

Puppet Warp membolehkan anda memutarkan imej pada engsel-engsel yang ditetpkan. Ia boleh anda lihat jelas di dalm video Puppet Warp di atas.

Teknologi baru ini bukan sekadar membenarkan anda memutarkan bahagian badan sesuatu imej malah untuk imej seorang manusia, anda boleh menggerakkan tangannya dengan menghasilkan pergerakan otot fizikal yang nyata.

Maknanya kalau tangan imej lelaki tersebut sedang tegak, dan anda cuba naikkan tangannya ke atas dengan Puppet Warp hasilnya pada bahagian bawah lengannya akan berkembang seolah-olah otot lengannya bertindak balas dengan pergerakan tersebut.

Cheers! šŸ™‚

Tutorial kali ini 100% diuruskan melalui video di atas.

7 Comments
  1. redfar says

    salam joe, mana nak dapat patung tu?? hehe..

    kalau patung buat javelin throw ade tak? aku nak present kat lecturer aku lar..

    1. Joe - Grafik.my says

      Hah. tak tahu lah aku. You better ask org yg buat video nih. huhuhu..

      Btw.. kalau patung statik cmni pn, blh buat bentuk dlm keadaan javelin throw gak. guna puppet warp ni la.

      aku dh try. mmg menarik! šŸ™‚

      1. redfar says

        aku nak gak patung ni.. sebab aku belajar pasal biomechanic.. nak nampak muscle tu..

  2. redfar says

    joe, leh bagi patung tu kat aku tak?? leh lar..

    1. Joe - Grafik.my says

      eh, la.. ni bukan video aku la farid. patung tu dimliki olh org yg wt video tu.

      1. redfar says

        yeker, kena tanya org tu lar ni yer..

  3. Anarm says

    best giler main2 dgn puppet warp.. seronok.. hehe

Leave A Reply

Your email address will not be published.